Франція. Електромобіль за 20 євро. Права не потрібні

 У Франції 30 березня відкриють попереднє замовлення на двомісний електромобіль Citroën Ami, представлений на автосалоні в Женеві в 2019 році. Виробник позиціонує його як новаторську альтернативу велосипеду та електросамокати: завдяки малопотужного двигуну і невеликий максимальної швидкості (45 км / ч) водити машину можна без прав з 14 років, а продавати Ami вирішили в магазинах електроніки.

Проморолики Citroën Ami нагадують швидше рекламу смартфона або самоката, ніж автомобіля. Виробник підкреслює, що заряджати новинку можна від звичайної розетки, і протиставляє її скейтборду, а не звичним машинам.

«Автомобілі, що забруднюють повітря, забороняють в наших містах. Звичні електромобілі коштують надто дорого, і нове покоління вимагає рішень », - йдеться в рекламному відео. В довгострокову оренду універсальне «рішення» можна взяти за 20 євро в місяць. Втім, перший платіж буде відчутно вище - 2644 євро. Вартість автомобіля складе 6900 євро, а купити його можна буде в мережевих супермаркетах побутової техніки FNAC і Darty або онлайн. Орендувати машину можна буде і на короткий час - одна хвилина оренди обійдеться в 0,26 євро в добавок до вартості абонемента (10 євро в місяць).


Розміри Citroën Ami ще менше популярного серед французів мініатюрного Smart Forvo. Довжина електромобіля складає 2,41 метра, ширина - 1,36.

При правильній стоянці невеликі габарити дозволять припаркувати дві машини на одне паркувальне місце, однак в реальності цього, швидше за все, не станеться. Citroën Ami за французьким законодавством вважається не автомобілем, а «легким квадроциклом». Через це права на нього не потрібні, а управляти електромобілем можна з 14 років. Водії, ймовірно, не будуть володіти всіма навиками, необхідними для паралельної парковки на вузьких французьких вулицях.

«Без жартів, може бути, ця машина - проблиск того, якою буде наша мобільність в майбутньому», - пише американське видання Techcrunch. Але хоча концепція і дизайн Citroën Ami дійсно нагадують провідні концепт-кари, частина деталей викликала у журналістів критику. У машині відсутній багажник, а вікна опускаються лише наполовину. Джерело 

Крім того, двері у машини відкриваються не вперед, а назад, як у деяких елітних спорткарів. Однак розігнатися на Citroën Ami не вийде - його максимальна швидкість не перевищує 45 км / год. Як обіцяє виробник, на одній зарядці електромобіль зможе проїхати 70 кілометрів.

Чи буде машина користуватися успіхом у французів, поки не ясно. Citroën Ami виходить на зростаючий і конкурентний ринок електромобілів: через проблеми з якістю повітря, зростання вартості палива і нових заборон на занадто «брудні» дизельні і бензинові машини цей тип транспорту користується все більшою популярністю.

За даними дослідження, на електриці випускають близько 2% всіх нових автомобілів у Франції. У 2019 дилерам вдалося продати більше 70 тисяч електрокарів. Однак їх середня вартість залишається недосяжною для більшості французьких автолюбителів. Одну з найпопулярніших моделей на ринку - Renault Zoe - можна придбати за 17 900 євро, однак за оренду акумулятора доведеться доплачувати. Вартість пятидверних автомобілів, що працюють без палива, починається приблизно від 25 тисяч євро. Купити і доставити автомобіль можна через АвтоХаб Євротермінал

На тлі інших автомобілів дешевий Citroën Ami виглядає привабливо. Але навіть при невеликій вартості повністю замінити звичний автомобіль він не зможе: їздити на повільному електрокарі по трасах можна, а вміщує він тільки двох чоловік. Як на запас ходу вплине опалення, яке буде потрібно взимку в будь-якому регіоні Франції, Citroën не повідомляє, а кондиціонер, який рятує під час майже щорічного піку спеки у Франції, в машині і зовсім відсутня.

У Парижі електромобіль, який, на думку творців, може прийти на заміну самокатів, зіткнеться з тими ж труднощами, що й звичайні автомобілі. Паркувальних місць на вулицях міста часто не вистачає, а вартість платних підземних паркінгів може досягати кілька сотень євро в місяць. Не врятує Ami і від пробок.

Зарядка автомобіля від звичайної розетки виглядає привабливою для жителів французької провінції, які живуть у власному будинку або володіють гаражем. У Парижі таку ситуацію уявити складно, і підключати електромобіль доведеться до однієї з 1000 станцій підзарядки. Вартість щорічного абонемента для неї становить 120 євро.

Запуск каршерінга з мініатюрними електромобілями також викликав у французьких журналістів дежавю. У 2011 році в Парижі вже створили аналогічний сервіс Autolib ', однак через сім років він закрився через збитковість. Причиною «фіаско» ЗМІ називали недостатній рівень інфраструктури і високу вартість абонемента. Однак ще до запуску у каршергіна з Citroën Ami є переваги перед невдалим Autolib ': орендувати машину можна без прав і з 16 років через додаток.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

7 женщин-лидеров, которые были избраны на высшие должности

Какие европейские страны предлагают больше всего возможностей для орнитологического туризма?

Всемирная база данных достопримечательностей для путешествий и развлечений.